Driftsinformation som öppen data

Idag släpper vi driftinformation från Helsingborgs stad som öppen data. Den innehåller bland annat information om felanmälningar och synpunkter om till exempel klotter, nerskräpning och belysning som vi har fått in via appen och e-tjänsten Ett bättre Helsingborg.

Vi får in och hanterar drygt 1000 ärenden i form av felanmälningar och synpunkter varje månad. Nu släpper vi alla ärenden som har registrerats via Ett bättre Helsingborg sedan 15 juni 2015, både aktiva och avslutade, samt detaljerad information om respektive ärende.

– Våra aktiva ärenden har från början funnits öppet och transparent på helsingborg.se. Nu släpper vi alla våra ärenden som öppen data, även de som är avslutade. På så sätt gör vi datan mer tillgänglig så att man kan grotta ner sig i våra ärenden och analysera eller arbeta med de på ett annat sätt än tidigare, säger Anna Henningsson, avdelningskoordinator på stadsbyggnadsförvaltningen.

Läs mer om öppna data i Helsingborg på oppna.helsingborg.se

ettbattremacken

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *